Door de storing viel om 1:36 uur de communicatie met de servers van Oktober weg. Diverse systemen waren niet te raadplegenwaaronder het bellen via Microsoft Teams, de elektronische zorgdossiers en de alarmeringen. Alle huizen van Oktober, met uitzondering van Mariahof, Rundgraafpark en Leuskenhei, werden hierdoor getroffen 

De collega’s van ICT zijn onmiddellijk in huis gekomen en vanaf 3:00 uur is deze met de engineers van KPN bezig geweest om de storingen op te lossen. Ook de nachtzorgmedewerkers hebben adequaat gehandeld. Op sommige locaties, waaronder Merefelt, is de nachtzorg opgeschaald. 

Om 3 uur deze ochtend hadden de meeste locaties weer verbinding en GSMbereik, met uitzondering van Floriaan en Kempenland. Om 9.30 uur waren ook Floriaan en Kempenland weer terug in de ‘lucht’ en waren de systemen weer bereikbaar op alle locaties.  

Er hebben zich geen persoonlijke calamiteiten voorgedaan als gevolg van de storing. Met dank aan en met grote complimenten voor onze collega’s van de nachtdienst en de collega’s van ICT die vannacht in touw zijn geweest om alles in goede banen te leiden.  

De telefonische bereikbaarheid van afdelingen en de calamiteitendienst door uitval van Microsoft Teams is wel een aandachtspunt. Deze noodsituatie wordt geëvalueerd door de betrokkenen en het kernteam integrale veiligheid van Oktober. De noodprocedures worden aangepast op basis van de bevindingen.