Dinsdag 14 maart heeft de eindaudit voor het Keurmerk Prezo voor Hulp bij het Huishouden van Oktober plaatsgevonden. Na een dag van gesprekken voeren over de bedrijfsvoering, onze visie en toekomstplannen ten aanzien van huishoudelijke hulp, diverse huisbezoeken waar de cliënt en medewerkers aanwezig waren, ontvingen we het goede nieuws. We mogen weer een jaar het keurmerk voeren.
PREZO is een kwaliteitskeurmerk en staat voor PREstaties in de ZOrg. Het is een manier van denken en werken die kwaliteit heel tastbaar en concreet maakt. In de dagelijkse praktijk, op de werkvloer. Daar waar medewerkers elke dag weer klaarstaan voor de mensen die zij verzorgen of ondersteunen. Voor hen willen we het elke dag een beetje beter doen. PREZO helpt ons daarbij. Het kwaliteitssysteem kijkt in de éérste plaats naar het daadwerkelijke resultaat van de zorgverlening aan onze cliënten en helpt ons om die heel gericht, concreet en structureel te verbeteren.
We hebben nu voor de twaalfde keer op rij het Keurmerk Prezo met lof behaald. Een citaat van de auditor: “Wat kan een gemeente zich nog meer wensen dan Oktober als aanbieder van Huishoudelijke Hulp.” Een groot compliment aan de huishoudelijke hulpen, medewerkers van de planning, coördinator en de twee teammanagers! Iedere dag opnieuw leveren we een prestatie, we leveren dienstverlening die een belangrijke bijdrage levert aan het langer zelfstandig thuis kunnen wonen.