We horen graag van u! Deel uw waardering
Onze medewerkers zetten zich elke dag in voor de best mogelijke zorg en dienstverlening. Toch kan het voorkomen dat u andere verwachtingen heeft, of dat iets niet naar wens verloopt. Wij staan open voor uw tips of suggesties, maar ook voor uw klachten of onvrede.
Wij waarderen het als u dit bespreekt met de medewerkers, uw contactpersoon of de teammanager. Lukt dit niet, of komen jullie samen niet tot een oplossing, dan kunt u terecht bij onze cliëntvertrouwenspersoon of de klachtenfunctionaris.
Oktober werkt samen met onafhankelijke klachtenfunctionarissen via Zorgbelang Brabant/Zeeland die u graag helpen.
Klachtenprocedure
We horen het graag van u als u niet tevreden ben. Samen kijken we hoe we uw probleem snel kunnen oplossen. We helpen u namelijk graag verder. U kunt uw klacht op verschillende manieren melden.
Bekijk onderstaande video’s of lees verder onder de video’s.
Klachtenprocedure
Klachtenfunctionaris
uw klacht
U kunt uw klachten bespreken met de betrokkenen en contactpersoon van Oktober. Lukt dit niet? Dan zijn er verschillende mogelijkheden.
Klachtenfunctionaris
Lukt het niet om het met de betrokkenen te bespreken, wilt u informatie over uw mogelijkheden, of heeft u hulp nodig bij het formuleren van uw klacht, dan kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris.
De klachtenfunctionaris kan helpen met het verduidelijken van uw klacht, het onderzoeken van de mogelijkheden en het komen tot een oplossing. De klachtenfunctionaris is bereikbaar via 013-5942170 of e-mailadres klachten@zorginoktober.nl.
Klachtencommissie
Mocht u uw klacht willen voorleggen aan een onafhankelijke commissie, Oktober beschikt over een klachtencommissie met onafhankelijke deskundigen
U kunt uw klacht schriftelijk indienen via: secretariaatklachtencommissie@zorginoktober.nl of via: Secretariaat klachtencommissie – Oktober – Wielewaal 10 – 5531 LJ Bladel.
Geschillencommissie
Oktober werkt met een klachtenreglement.
Indien een klacht, na behandeling conform het reglement, niet naar uw tevredenheid is opgelost en u daarin niet kunt berusten, is er sprake van een geschil. U kunt een geschil voorleggen aan de geschillencommissie Verpleging Verzorging en Geboortezorg.
De Geschillencommissie Verpleging Verzorging en Geboortezorg – Postbus 90600 – 2509 LP Den Haag – T : 070-310 53 80 (op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur) – www.degeschillencommissiezorg.nl.
Onvrijwillige zorg
Oktober is aangesloten bij de landelijke Klachten Commissie Onvrijwillige Zorg (KCOZ). De KCOZ behandelt uitsluitend klachten over onvrijwillige zorg op basis van de Wet zorg en dwang (Wzd). Er zijn zeven onderwerpen waarover op basis van de Wzd een klacht kan worden ingediend:
- Een oordeel over wilsbekwaamheid;
- Beslissingen over opname van onvrijwillige zorg in het zorgplan of verlenging van de periode waarin onvrijwillige zorg wordt toegepast;
- Besluiten over de uitvoering van onvrijwillige zorg op basis van het zorgplan;
- Besluiten over de uitvoering van onvrijwillige zorg in onvoorziene omstandigheden;
- Naleven van de verplichting om het dossier bij te houden voor zover dat betrekking heeft op onvrijwillige zorg;
- Besluiten over verlof en ontslag;
- Naleving van verplichtingen door de Wzd-functionaris en besluiten van de Wzd-functionaris.
Wet zorg & dwang
De cliëntenvertrouwenspersoon heeft tot taak om cliënten of hun vertegenwoordigers desgevraagd advies en bijstand te verlenen in aangelegenheden die samenhangen met het verlenen van onvrijwillige zorg, met opname en verblijf in een accommodatie of met het doorlopen van een klachtenprocedure. Het cliëntenvertrouwenswerk wordt op regionaal niveau georganiseerd, waarbij de zorgkantoren de taak krijgen om aanbieders van vertrouwenswerk te contracteren.
Oktober heeft de volgende organisatie toegewezen gekregen:
CVP-organisatie voor zorgaanbieders in de regio Zuidoost-Brabant en Zuid-Limburg
Adviespunt Zorgbelang
Tel.: 088 929 40 99
E-mail: cvp@zorgbelang-brabant.nl
Samenzorg
voor iedereen.
We horen graag wat je van onze aanpak vindt. Als er íets is wat we morgen beter kunnen doen, dan doen we dat. Zo krijg jij de zorg en ondersteuning die past bij wie jij bent.