• Complimenten, onvrede en klachten.

We horen graag van u! Deel uw waardering

Wij horen graag wat u van onze aanpak vindt. Is er iets wat we morgen beter kunnen doen, dan doen we dat. We horen het natuurlijk ook graag als u tevreden bent. U kunt uw complimenten delen met onze medewerkers, maar u kunt ook uw waardering plaatsen op www.zorgkaartnederland.nl.
Zorgkaart Nederland
Onvrede of klachten

Onze medewerkers zetten zich elke dag in voor de best mogelijke zorg en dienstverlening. Toch kan het voorkomen dat u andere verwachtingen heeft, of dat iets niet naar wens verloopt. Wij staan open voor uw tips of suggesties, maar ook voor uw klachten of onvrede.

Wij waarderen het als u dit bespreekt met de medewerkers, uw contactpersoon of de teammanager. Lukt dit niet, of komen jullie samen niet tot een oplossing, dan kunt u terecht bij onze cliëntondersteuner, cliëntvertrouwenspersoon of de klachtenfunctionaris.

Cliëntondersteuning zorg algemeen

Voor onafhankelijke cliëntondersteuning kunnen cliënten en hun naasten terecht bij MEE Zuidoost Brabant. De cliëntondersteuner biedt een luisterend oor en advies. U kunt contact opnemen met Monique Heldens via 06-43366676 of m.heldens@meedemeentgroep.nl. Zij helpt u graag om problemen bespreekbaar te maken en een eventuele oplossing te zoeken.

De cliëntondersteuner is bekend met de werkwijzen rondom klachten binnen Oktober en kan u zo nodig doorverwijzen naar de klachtenfunctionaris. De cliëntondersteuner rapporteert periodiek over  haar bevindingen aan de Raad van Bestuur. Zij kan hieraan ook aanbevelingen verbinden.  

Cliëntvertrouwenspersoon Wet Zorg en Dwang

De cliëntenvertrouwenspersoon heeft tot taak om cliënten of hun vertegenwoordigers desgevraagd advies en bijstand te verlenen in aangelegenheden die samenhangen met het verlenen van onvrijwillige zorg, met opname en verblijf in een accommodatie of met het doorlopen van een klachtenprocedure. Het cliëntenvertrouwenswerk wordt op regionaal niveau georganiseerd, waarbij de zorgkantoren de taak krijgen om aanbieders van vertrouwenswerk te contracteren.

Oktober heeft volgende organisatie toegewezen gekregen:

CVP-organisatie voor zorgaanbieders in de regio Zuidoost-Brabant en Zuid-Limburg

Adviespunt Zorgbelang
Tel.: 088 529 40 99
E-mail: cvp@adviespuntzorgbelang.nl

Klachtenfunctionaris

Lukt het niet om het met de betrokkenen te bespreken, wilt u informatie over uw mogelijkheden, of heeft u hulp nodig bij het formuleren van uw klacht: Oktober werkt met een klachtenfunctionaris.

De klachtenfunctionaris kan helpen met het verduidelijken van uw klacht, het onderzoeken van de mogelijkheden en het komen tot een oplossing. De klachtenfunctionaris is bereikbaar via 088-2457795 of e-mailadres klachten@zorginoktober.nl.

Onafhankelijke klachtencommissie

Mocht u uw klacht willen voorleggen aan een onafhankelijke commissie, Oktober beschikt over een klachtencommissie met onafhankelijke deskundigen.

U kunt uw klacht schriftelijk indienen via: secretariaatklachtencommissie@zorginoktober.nl of via: Secretariaat klachtencommissie – Oktober – Wielewaal 10 – 5531 LJ Bladel.

Geschillencommissie

Oktober werkt met een klachtenreglement.
Indien een klacht, na behandeling conform het reglement, niet naar uw tevredenheid is opgelost en u daarin niet kunt berusten, is er sprake van een geschil. U kunt een geschil voorleggen aan de geschillencommissie Verpleging Verzorging en Geboortezorg.

De Geschillencommissie Verpleging Verzorging en Geboortezorg – Postbus 90600 – 2509 LP Den Haag – T : 070-310 53 80 (op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur) – www.degeschillencommissiezorg.nl.

Jouw verhaal,
onze zorg.

We horen graag wat je van onze aanpak vindt. Als er íets is wat we morgen beter kunnen doen, dan doen we dat. Zo krijg jij de zorg en ondersteuning die past bij wie jij bent.